Ford Mustang 1966 convertible blauw

Welkom in deze Ford Mustang 1966 convertible

Mustangbl2.jpg

De Mustang werd ontworpen door Lee Iacocca. Hij creëerde een sportieve, compacte auto met een stijlvol design. Hij werd de ‘pony-car’ genoemd, want ondanks zijn naam en gelopperend paard als logo, stond hij onderaan de trap in vergelijking met de echte pk-monsters uit die tijd in de VS. Hij was populair bij een jong koperspubleik, omwille van een prijs van amper $2.368.

De lage prijs was mogelijk omdat hij werd vervaardigd met heel wat reeds uit andere Ford modellen gekende, eenvoudgie onderdelen. Delen van het interieur, chassis, de ophanging en de aandrijflijn waren afgeleid van de onderdelen uit de Falcon en Fairlane van Ford. Dit versnelde ook aanzienlijk de leercurve voor de montage- en reparatiemedewerkers.

Wist je dat deze wagen al te huur is voor € 400 per dag? Bekijk hier de volledige prijslijst.

reserveer deze oldtimer
Mustangbl1.jpg
Mustangbl10.jpg
Mustangbl11.jpg
Mustangbl2.jpg
Mustangbl3.jpg
Mustangbl4.jpg
Mustangbl5.jpg
Mustangbl6.jpg
Mustangbl7.jpg
Mustangbl8.jpg
Mustangbl9.jpg
Mustangblzw.jpg
Mustangbl6.jpg

Specificaties Ford Mustang 1966 convertible

  • Bouwjaar: 1966
  • Type: Cabrio
  • Zitplaatsen: 5
  • Cilinderinhoud: 3275cc, 6 cilinders
  • Vermogen: 123 pk
  • Transmissie: Manueel, 3-bak
  • Lengte: 4,61 m
  • Breedte: 1,73 m
  • Extra: gemaakt van 1964 tot heden. Dit eerste model werd gemaakt tot 1967

 

Het volledige verhaal achter deze Ford Mustang 1966 convertible

De oorspronkelijke verkoopprognoses voorspelden minder dan 100.000 stuks voor het eerste jaar. Dit cijfer werd in drie maanden na de uitrol overtroffen. Nog eens 318.000 zouden tijdens het modeljaar worden verkocht (een record), en in de eerste achttien maanden werden meer dan een miljoen Mustangs gebouwd.

Het model uit 1966, dat wj aanbieden, was een upgrade van het model uit 1964. Er was keuze toen uit een zescilindermotor die van2,8 naar 3,3 l ging,  met een verhoging van 101 naar 120 pk . De V8-motor van deze wagen, ging van 4,3 naar 4,7 l,  met een verhoging van 164 naar 210pk.

De naam Mustang kreeg hij omdat hij volgens de designer leek op het jachtvliegtuig North American P-51 Mustang. Omdat de Mustang wereldwijd zo populair werd, zocht Ford hulp in zijn fabrieken buiten de Verenigde Staten. Zo werd de Mustang zelfs een tijdje bij onze noorderburen gebouwd: van 1965 tot 1967 rolden er in de Amsterdamse Ford-fabriek Mustangs van de band.

Deze Mustang heeft als bijzonderheid dat hij een manuele versnellingsbak heeft, weliswaar met amper 3 versnellingen.

Dit exemplaar vonden we bij een echte 'buffalo' (AA-Gent voetbalfan) die er jaren van genoot, maar zijn vrouw nooit kon overtuigen om mee een ritje te doen. Mechanisch werd de wagen prima onderhouden, en het 6-cilinder motorblok ondergang een volledige revisie.

De baby-blauwe kleur is een originele Mustang kleur, maar we lieten de wagen wel herspuiten. Op die manier is hij de perfecte blikvanger op ceremonies en andere feestelijkheden.

Het hoeft ook geen betoog dat de snelheid- en kilometerteller worden uitgedrukt in miles, dus wees behoedzaam in de bebouwde kom…. 50 miles per uur is niet hetzelfde als 50 km/u ????

Reserveer deze blauwe Ford Mustang convertible uit 1966

Huren en Sturen

Persoonlijke informatie

* Aantal personen vermelden in de opmerkingen!

Kies een tijdslot *

  • Beschikbaar
  • Reeds gereserveerd
  • Selectie
  • Niet beschikbaar