Alfa Romeo 2000 Spider Veloce uit 1977

Welkom in deze Alfa Romeo 2000 Spider Veloce, Coda Tronca uit 1977

alfa-romeo-spider-intro-1.jpg

Ik hoop dat het weer het toelaat om met de kap open te rijden, dan kan je achteraf uitleggen wat dat is ,het originele roadster gevoel. Tussen 1966 en 1993 bouwde Alfa Romeo de Spider, ontwikkeld door de legendarische Pininfarina (Battista Pinin Farina), waarbij het eerste model van de serie, de Duetto, wordt gekenmerkt door zijn ‘ronde staart’.

 Van de begeerde klassieker en youngtimer verlieten zo'n 123.500 voertuigen de productielijn. Afhankelijk van het model was de Spider leverbaar van 88 pk (Rundheck 1600 Duetto 1966-1967, Rundheck 1300 Junior 1968-1970) tot 131 pk (Fastback 2000 Veloce 1971-1982).

Deze Fastback 2000 Veloce ontwikkelde zich tot het meest succesvolle model van de serie, met ongeveer 38.400 verkochte exemplaren.  Deze spider behoort tot de tweede generatie, de coda tronca, fastback genoemd. Gemaakt van 1970 tot 1983,  met als belangrijkste wijziging een verkorte, rechte achterkant. Hierna kwam de derde generatie, beter gekend als de Rubber lip.

Wist je dat deze wagen al te huur is voor € 340 per dag? Bekijk hier de volledige prijslijst.
Reserveer deze oldtimer
oldtimerverhuur-wagen-alfaromeo-spider-77-3.jpg
oldtimerverhuur-wagen-alfaromeo-spider-77-4.jpg
oldtimerverhuur-wagen-alfaromeo-spider-77-8.jpg
oldtimerverhuur-wagen-alfaromeo-spider-77-9.jpg

Het volledige verhaal van de Alfa Romeo 2000 Spider Veloce uit 1977

Hoewel deze Spider Aerodinamica in de stijl van die tijd was, stuitte hij op enorme publieke kritiIk hoop dat het weer het toelaat om met de kap open te rijden, dan kan je achteraf uitleggen wat dat is ,het originele roadster gevoel. Tussen 1966 en 1993 bouwde Alfa Romeo de Spider, ontwikkeld door de legendarische Pininfarina (Battista Pinin Farina), waarbij het eerste model van de serie, de Duetto, wordt gekenmerkt door zijn ‘ronde staart’.

Van de begeerde klassieker en youngtimer verlieten zo'n 123.500 voertuigen de productielijn. Afhankelijk van het model was de Spider leverbaar van 88 pk (Rundheck 1600 Duetto 1966-1967, Rundheck 1300 Junior 1968-1970) tot 131 pk (Fastback 2000 Veloce 1971-1982).

Deze Fastback 2000 Veloce ontwikkelde zich tot het meest succesvolle model van de serie, met ongeveer 38.400 verkochte exemplaren.  Deze spider behoort tot de tweede generatie, de coda tronca, fastback genoemd. Gemaakt van 1970 tot 1983,  met als belangrijkste wijziging een verkorte, rechte achterkant. Hierna kwam de derde generatie, beter gekend als de Rubber lip. Hoewel deze Spider Aerodinamica in de stijl van die tijd was, stuitte hij op enorme publieke kritiek vanwege de weelderige voor- en achterspoilers. In 1989 bracht Alfa Romeo de laatste Spider van de historische serie uit met een nieuwe look. De "lelijke" spoiler was verdwenen, de plastic Alfa-nier was nu in autolak geschilderd.

Met zijn 150 pk, is dit echt een wagen die zich sportief laat sturen. Voorzichtigheid geboden dus.ek vanwege de weelderige voor- en achterspoilers. In 1989 bracht Alfa Romeo de laatste Spider van de historische serie uit met een nieuwe look. De "lelijke" spoiler was verdwenen, de plastic Alfa-nier was nu in autolak geschilderd.

Met zijn 150 pk, is dit echt een wagen die zich sportief laat sturen. Voorzichtigheid geboden dus.

De perfecte Alfa Spider.

Deze wagen werd door de vorige eigenaar gekocht bij één van de grootste Nederlandse oldtimerparadijzen, nl. gallery Aaldering. Bezoek hen zeker ‘s, een waar paradijs voor de oldtimerliefhebber. (of kijk’s op hun site). Zij hadden de wagen ‘nieuw’ laten maken: motorevisie, herspuiten, nieuw interieur, nieuwe banden, nieuwe uitlaat, nieuwe radiator, nieuwe benzinetank, …

Na 100 kilometer ermee gereden te hebben,  vond de eigenaar toen dat de wagen nog niet op punt stond. Alfa garage BOXY werd ingeschakeld om zijn expertise te gebruiken en deze wagen om te vormen tot een zorgeloze, perfect rijdende roadster.

En opnieuw was de eigenaar niet tevreden. Niet alleen had hij betaald voor een perfecte wagen, hij had ook nog’s 4000 EURO uitgegeven om hem op punt te stellen. Hij was de wagen zo beu dat hij hem verkocht op oldtimerveiling Vavato. Nadeel voor de koper op dergelijke veiling, is dat je op voorhand de wagen niet kan testrijden en dus in se niet echt weet wat je koopt. Voordeel is dat je zelf kan bepalen wat je ervoor wil betalen. Mijn Alfa-mecanicien (O-care uit Deurle) ging een kijkje nemen op de veiling, zag de facturen van uitgevoerde werken door Boxy, liet de wagen eventjes warmdraaien (kan enkel op kijkdag van veilingshuis en als er amper nog andere kijkers zijn) en belde me om te zeggen dat hij een donkerbruin vermoeden had dat ik de ‘gok’ kon wagen.

Ik had het hoogste bod, en na 3 dagen sleutelen door O-care (en wat nieuwe onderdelen), hadden we de perfecte Alfa Spider.

alfa-romeo-spider-intro-2.jpg

Specificaties Alfa Romeo 2000 Spider Veloce

  • Bouwjaar: 1976
  • Type: Cabrio
  • Zitplaatsen: 2
  • Cilinderinhoud: 1962cc, 4 cilinders in lijn
  • Vermogen: 150 pk
  • Transmissie: 5 manueel
  • Lengte: 4.12
  • Breedte: 1.63

Reserveer de Alfa Romeo 2000 Spider Veloce

Wenst u graag deze oldtimer 'Alfa Romeo 2000 Spider Veloce' te reserveren? Stuur je aanvraag via ons formulier en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Heeft u een andere vraag of een opmerking? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via ons contactformulier.

Wist je dat deze wagen al te huur is voor € 340 per dag? Bekijk hier de volledige prijslijst.

Persoonlijke informatie

Kies een tijdslot *

  • Beschikbaar
  • Reeds gereserveerd
  • Selectie
  • Niet beschikbaar